Wat doen wij?



de Kitchen is gespecialiseerd in het bedenken en uitvoeren van marketingcommunicatie-strategieën voor bedrijven en organisaties. Marcel Hoes heeft 30 jaar gewerkt in diverse management- en directiefuncties in de media- en educatie-sector, zowel nationaal als internationaal. Nyenrode Business Universiteit, de Nederlandse Publieke Omroep, The World Association of Newspapers and News Publishers, Reed Elsevier en Telegraaf Mediagroep zijn enkele van de bedrijven en organisaties waarvoor hij heeft gewerkt.

 

Zijn voorliefde ligt bij mediabedrijven, scholen en universiteiten. Maar ook in andere sectoren is hij graag en vaak actief, zeker als het complexe uitdagingen betreft. Voor een overzicht van bedrijven en organisaties waarvoor de Kitchen de afgelopen periode heeft gewerkt klik hier.

 

 

 

De werkwijze van de Kitchen is altijd hetzelfde. Na een zeer uitgebreide intake, op kantoor of in de keuken van de Kitchen, schrijven wij een debriefing zodat u precies weet wat we gaan doen, hoe lang het project gaat duren en wat de deliverables zijn waarmee u uw doel gaat behalen. 

De uitvoering bestaat altijd uit 3 fases:


Fase 1

In- en externe analyse

Dit is de start van alles. We brengen in kaart waar de organisatie/bedrijf staat ten opzichte van wat u wilt bereiken. Dit is voor bedrijven/organisaties altijd de moeilijkste fase want hier gaan we echt vertellen wat we hebben geconstateerd. Dat kan vaak erg confronterend zijn en/of verassend, maar is absoluut noodzakelijk. We zijn graag open en eerlijk. 

Fase 2

Strategie & verhaal

In deze fase gaan we aan de slag met de strategie en gaan we samen met u en uw team het verhaal creëren. Dit doen wij in de regel o.a. met behulp van de "Golden Circle" van Simon Sinek. Deze methode werkt vaak veel effectiever dan het werken met missies en visies. Ook toetsen wij de huidige kernwaarden en positionering van het bedrijf of organisatie. Deze fase is evens de basis voor het borgen van de strategie in uw bedrijf of organisatie.

Fase 3

Concept & vormgeving

Nu gaan we bezig met het uitwerken van het concept en het vormgeven. Ook leveren wij in deze fase het communicatieplan. Voor de uitwerking maken wij gebruik van een groot netwerk van tekstschrijvers, designers, online-specialisten, etc. Hierbij houden wij natuurlijk rekening met uw budget en wensen, en blijven wij het project begeleiden tot en met de implementatie. Ook in deze fase beleggen wij met u en uw team een sessie waarin wij het concept en vormgeving presenteren.



Fase 1 & 2 vormen de zogenaamde "marketing mise-en-place"