De "WHY" van schoolmarketing

"Wij geloven dat goede schoolmarketing leidt tot betere schoolkeuzes."


Dit is niet zomaar een loze kreet want inmiddels hebben onze projecten één ding uitgewezen: het uitzetten van een goede marketingcommunicatie-strategie helpt scholen om in deze krimpende markt voldoende leerlingen te krijgen. Maar het gaat niet alleen over voldoende leerlingen, ook wilt u dat leerlingen en ouders/verzorgers zich thuis voelen op de school van hun keuze en dat de scholen kunnen waarmaken waar zij voor staan.

 

Verder hebben onze projecten ook gezorgd voor een betere interne communicatie binnen de scholen voor wie we gewerkt hebben. En dat heeft hun positie als werkgever versterkt.

 

In veel gevallen zijn scholen gebonden aan afspraken tussen de verschillende scholen binnen een gemeente, wij maken in die gevallen dan ook geen 'promotiecampagnes', maar bouwen samen met de school een goed doordachte strategie op. Iedere school heeft haar eigen historie, imago, leervormen, geloofsovertuiging, etc. Door hier op een andere manier naar te kijken en te vertalen in duidelijke concepten en verhalen kunnen scholen zich beter van elkaar onderscheiden waardoor de keuzes die leerlingen, studenten en/of ouders/verzorgers niet leiden tot teleurstellingen van een ieder die betrokken is bij dit proces. De educatie-sector is de motor van welzijn en welvaart in een land. Wij zeggen dan ook regelmatig: 'uw core-product is geluk.'

"de Kitchen" heeft de afgelopen jaren opdrachten uitgevoerd voor primaire en secundaire scholen en universiteiten. Wij hebben opdrachten uitgevoerd voor o.a.: